Bella 6 månader

 
Idag är det prinsessans 6 månaders dag. Tänka sig att det är ett halv år sedan jag knöste ut hon♥
Inatt klockan 01.25 vaknade jag upp i sängen och hade precis samma känsla som för prick 6 månader sedan när jag vaknade upp utav att vattnet gick, lite kusligt att mitt huvud ville att jag skulle vakna upp precis samma tid.
 
Ialla fall sex månader har vi fått ha vår prinsessa och både jag och Micke älskar henne utöver allt annat ♥
Utvecklingen för ett barn är helt otrolig tänk vad som har hänt på sex månader, hon har börjat " prata " göra ljud utav sig ( hennes sätt att komuniciera med oss ) hasa sig fram, vända sig, fästa blicken, skratta, förstå känslor, sitta, ligga på mage, hålla upp huvudet, sova ordentligt, visa tecken på trötthet hunger glad ledsen, växer så det knakar, gör nya saker varje dag, förstå vem som är vem, sympati grina- minde kul, aktivit leka,äta mat, fått en tand ja listan kan göras lång.. Men jag är så fasinerad ( stavning ) utav hur mycket som händer i ett barns utveckling under dom första levnadsåren. - Helt otroligt !
 
Den senaste månaden har Bella börjat vända sig från rygg till mage och tvärt om hela tiden, hon ligger aldrig kvar där man har lämnat hon, hon har börjat sitta mer själv och hasar sig fram när hon ligger på magen, hon har i dagarna börjat trycka upp rumpan för att ställa sog på knäna ( första stegen till krypning ) hon fick igår sin första tand ♥ jag har sett i två dagar att den var på väg och igår sprack den igenom.
Hon gör ljud mamm mamm mamm och papp papp papp så vi får väl se om ett mamma eller pappa kommer snart varken jag eller Micke vill att man ska göra säg mamma kan du säga mamma osv utan Bellas första ord ska hon själv få säga utan att man har " tjatat " på att hon ska säga det. Jag tror ändå att det inte är speciellt långt bort eftersom att hon har pratat på i en sådan lång tid :) Bara inte första ordet blir en svordom så är jag nöjd - jag ska sluta svära jag låter som fan hela tiden så måste verkligen bättra mig..
Hon har börjat bli lite rädd för personer som hon inte träffar så ofta samt har hon kommit på att man kan börja sympati grina när ett annat barn gråter - Inte okej !
Hon somnar vid 22-23 och sover från alltid till 09.30-12.00 det beror på när jag stiger upp ur sängen, hon äter med 2-4 h mellanrum på natten och nu när vi har börjat med kvällsgröt och sen somna amning så sover hon mycket kortare en vad hon gjorde tidigare, igår kväll skippade jag gröten och då har hon sovit i 3.5h hela natten igenom. Konstigt.
Hennes Bajs mönster har ändrats från att bajsa 5 gånger per dag tills att bajsa en gång eller varannan dag i börjar var jag super orolig men efter en vecka fick jag inse att detta är normalt..
 
Bella har börjat få lunch och kvälls gröt och hon brukar äta ca 70gram gröt och sedan är hon mätt och ibland kan hon skippa amningen efteråt, hon ammas ändå till söms och får gröten ca 2h innan hon ska sova.
Hon har varit 3h utan mig och detta var på kvälls tid och Micke fick ge henne gröt och sedan klarade hon sig utan amningen tills jag kom hem :) Duktig tjej !
 
Annars så rullar föräldra livet på jag är överlycklig över att vi har fått våran skatt som förgyller våra dagar ♥
Bella har 56 till 62 i klädstorlek egentligen är det 62 men massvis med plagg passar i 56 ännu det är ju så olika från märke till märke :)
Vi har börjat med 4ans up and go blöja från Libero på natten och på dagen använder vi storlek tre på blöjan när vårat lager med trejor är slut så ska vi byta till storlek fyra.
På onsdag ska vi på läkar kontroll och bvc besök så återkommer med vikten på lill tjejen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0