37 (36+1)

Härlig dag, igår blev vi gravid i vecka 37 ( 36+0) så idag är vi vecka 36+1 alltså vecka 37.
Jag har fotat massvis med bilder igår och tänkte att Micke får fota antingen i morgon eller på torsdag lite mer bilder, det kommer vara rätt så kul att få se skillnaden från hög gravid till före och efter graviditeten :)

Annars är det bra med mig, palten lever om som fan på nätterna så jag har svårt att sova.
Foglossningarna är jobbiga som bara den eftersom att jag får sjuktsjukt ont i ryggen, även har jag börjat känna av lite samandragningar :) Wiho snart så..
Jag tror iallafall att det blir att föda under januari månad, men vi får se palten kanske har planerat någonting annat ?

Mamma har i alla fall gett oss några "pissskydd" haha som gamlingarna har i sängen, så vi har ett gäng i bilen och sedan ska jag väl lägga två stycken under lakanet, för om vattnet går i sängen så lär jag tvinga Micke att vi ska köpa en ny.. Och det känns lite onödigt eftersom sängen vi har är rätt så ny om inte annat dyr och riktigt skön :) Så ska försöka få vattnet att gå i text duschen ?
Fy lite jobbigt att inte veta när det är dags och ej heller veta när vattnet kommer att gå :)

Några skräcksenarier :

• På jobbet när jag är på toa, så jag får ropa efter hjälp för att ungen är halft ute.. - JA tänk själv !
• På jobbet när man pratar med en kund- Öh ursäkta mitt vatten har gått kan jag koppla dig vidare ?? haha
• På coop eller ica när man handlar- Vem fan ska torka upp ? iaf det går mycket vatten ibland så kommer inte allt på en gång som tur är.
• När MICKE inte är hemma - Älskling vattnet har gått börjar du köra från kiruna ? Ja bra då syns vi på 4 h!!!!!
• Hos någon när man är och hälsar på - haha jag har pissat på mig fixar ni resten ? ;)

Nä men i alla fall det finns väl mer eller mindre smidiga stället som man önskar att vattnet går på :)
Men det kan ju lika väl vara så att jag får förvärkar som gör att vi åker in och sedan går vattnet i  bilen eller på BB det fungerar också :) hihi

Annars så är man smidig och smäck ska bli skönt att få gå ned lite i vikt efter förlossningen, jag har redan fixat mitt gymkort för 2012 så Micke får vara hemma medans jag skall fara ut och röra på mig. För inte är det kul att väga mest i familjen, haha men snart så :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0