Vecka 40

Idag 39+0 alltså vecka 40 7dagar kvar till BF och vi har väntat nog länge nu.. Jag trodde att vi skulle föda denna veckan men som det ser ut just nu så blir det ingenting utav det.. Dock ska man aldrig säga aldrig vi har 7h kvar sen är det ny vecka :)
I veckan har magen fallit ned eller vad man ska kalla det så toppen på magen är mycket längre ned en vad den har varit tidigare.
Annars så har allt rullat på barnet trycker ned med huvudet hela tiden vilket gör att jag får pissa två hundra gånger per dag, samt har jag haft någon värk då och då..

Om jag inte föder innan nästa tisdag alltså den 31.01-2012 så blir jag tjurig ;) haha
Tiden har i alla fall rusat iväg och jag kan inte fatta att det redan är slutet, ja om jag inte går tre veckor över tiden. Egentligen var BF 25 om man räknade på mensen så mitt i allt kanske man föder då i stället ? så tre dagar kvar låter mycket mycket bättre :)
På onsdag ska jag till bm på kontroll om jag inte har fött innan dess, efter vecka 39 ( 38 fullgågna ) ska man dit varje vecka för att kolla att allt är ok :)

Vecka 40

Du: Grattis – nu är du nästan framme. Livmodern, och därmed magen, har säkert sjunkt och de flesta bebisar är vid det här laget fixerade. Livmoderhalsen mognar och utplånas. Kanske känner du av förvärkarna oftare, kanske inte. Det finns kvinnor som aldrig känner av förvärkarna. Rörelserna minskar pga platsbrist, men du ska fortfarande känna av din bebis. Ring till förlossningen om du undrar över något. Många kvinnor har nu tröttnat innerligt på att vara gravida och vill ha tillbaka sina kroppar. Andra är rädda för att byta den trygga invanda graviditeten mot det okända föräldraskapet. Känslorna kan vara ett virrvarr just nu och det kan kännas både jobbigt och underbart på samma gång. Istället för att sitta hemma och vänta (för väntan kan bli lång) så passa på att göra saker som ni inte kommer kunna göra på ett tag sedan. Läs en bra bok, kolla på videofilmer, pyssla lite, gå på bio eller ut på restaurang om ni orkar.

Bebisen: Bebisen väntar nu bara på att förlossningen ska sätta igång. Barnets bröstkorg blir nu mer framträdande, det samlar på sig mer fett och extremiteterna blir starka. Barnet väger nu mellan 3,3 och 3,7 kg och är ungefär 49-54 cm långt. Snart är det dags.

från niomånader


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0