Fem månaders kontroll och spruta

Mammas bus tjej
 
Igår var vi på fem månaders kontrollen på bvc egentligen brukar vi alltid pricka in att ha kontroll på bvc samma vecka som Bella blir äldre ( 1,2,3,4 månader ) och oftast samma dag men eftersom att både jag och Bella var sjuk förra veckan så sköt vi på det till nu i veckan.
 
Allt såg bra ut med tjejen hon växer som hon ska. Ja fast det gör hon ju alltid :)
Micke var även med när hon fick sprutan och grinet var inte speciellt farligt denna gång grät hon mer när hon blev stucken än vad hon gjorde förra gången men det gick över direkt.
Dock igår var hon mer kinkig än vad hon brukar vara och var mest mammig och pappig var hon hos någon annan så blev hon ledsen och sen på kvällen somnade hon i vanlig tid men vi råkades väcka hon och efter det så grät hon ordentligt så vi fick söva hon i famnen ( annars somnar hon när hon ammar eller somnar själv mellan oss ) Och även kändes hon lite varm ( vilket hon gjorde efter förra sprutan också )
 
Idag har hon också fortsatt på lite mera kinkiga hållet samt är hon svår sövd och sover kortare stunder. Vi får se ur det blir till natten, i kväll ska då och jag Micke hålla käft så hon får sova ;) hihi
Och ja lite varm är hon men jag har inte gett någon panodil eftersom att hon inte verkar lida större av att hon är lite varmare så tror jag att vi klarar oss utan panodil. Men ja vi ser ju :)
 
Annars så utväcklas dom ju i en rasande fart jag kan inte förstå att det är 5 månader och 8 dagar sedan jag knöste ut min stor tjej och ja hur hon förändras.
 
Nu har hon börjat kunna sitta lite själv ( eller idag har vi provat att sätta hon och stoppa händerna i backen och hon sitter någon sekund innan hon tippar )
Annars sitter hon med stöd galant och sitter hellre en att ligga ned.
Hon pratar på i massor tjejen kommer börja prata riktigt fort, hon är en riktig bus tjej och skrattar åt allt galet man gör.
Hon har börjat bli så nyfiken så när man tex matar och så går någon förbi så måste hon släppa och tjuvkika vad som händer runt om kring.
Ligger på mage och håller upp huvudet perfekt och ja tippar över nästan hela tiden.
Har börjat vända sig från mage till ryggen.
Smakar och greppar efter allt hon ser.
Börjat få mer smakisar och mumsar i sig som bara den.
Ammar ännu 16-23 gånger per dag - ingen ändring där inte haha fast hon snuttar mest i någon ynka minut så det är mest för närhetens skull som hon gör det.
Ja hon äter 2-4.5h mellanrum på natten nu på senaste har det varit runt 2-3h så det går ännu i perioder dock tar hon bara en snabb snutt och somnar om igen så det är ju inget långvarit från 1-3mins matning som gäller på natten.
Hon hänger med hur mycket som helst ( nu är det ingen liten klump utan mer en människa som man är med hela tiden )
 
Ja det är så mycket som händer varje dag så man hänger knappt med :)
Åh jag gillar det tur att inte Micke ska vara pappa ledig något i år utan jag får äran att vara med våran skatt hela tiden♥
 
Bella väger nu 6320gram
Och är 63.5cm lång
Och huvudet är 42.5cm brett :)
 
Detta var på 5 månader och en vecka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0