4 Månaders kontroll



Så där då var vi på fyra månaders kontrollen idag och gumman har blivit så stor :)
Åh tänka sig att det är fyra månader sedan jag födde, ja det kan man faktiskt inte tro.
Tiden rusar iväg som jag alltid skriver och jag njuter varje sekund av dagarna med snuttan.
Bella har verkligen växt till sig på den senaste månaden och man märker att hon är mer som ett barn än ett spädbarn :)

Hon sover mycket bättre på nätterna nu, sover med 3-5h mellan rum fram till 9-10 tiden efter det så äter hon med 1-2h mellan rum. Hon sover mycket på dagarna också hon är vaken ca 1.5h sedan sover hon i 40 minuter i vagnen och sedan vaknar hon :) Hon skrattar och pratar i massor och håller sitt huvud helt själv, dock är hon inte nog stark att kunna sitta själv i en mat stol men det kommer :)
Sedan har hon börjat att vända sig från mage till rygg och det är nära tills hon vänder sig från rygg till mage - stor tjejen ♥
Hon tar napp ibland på kvällarna ja när det passar hon men så är det ju allting är på hennes villkor ;)
Hon somnar runt 22-23 på kvällarna och sover till allt mellan 10-12 på dagarna - bra för en morgon trött mamma.

I klädstorlek kan hon ännu ha vissa plagg i storlek 50 ( kortärmade bodys, någon byxa och strumpbyxor ) annars ligger hon på 56 och ibland även 62. Vissa plagg i 56 är för korta i ärmarna och för kort i längden. Så vi gallrar så fort kläderna börjar bli för småa :)

Under denna månad har även Bella haft sin första förkylning med snorig näsa och hosta, och hon börjar bli lite snorig nu igen. Självklart så är det jag som har smittat hon båda gångerna så jag får försöka att hålla mig frisk.
Hennes tänder har ännu inte börjat komma ut men man har sett en längre tid att dom är på väg, jag kan tippa att det bara är någon vecka bort. - Jag längtar inte tills febern kommer och snuttan blir grinig och får ont :/

Här kommer månadens mått

Längd 62 cm över havet
Vikt 5785 gram
Huvud mått 41cm

Jag har även bokat in min efterkontroll så nästa fredag fick jag sista tiden innan sommaren, haha så dags att knipa som ett tok. Ja jag vet att jag inte är snabb men jag har inte orkat ringa 8 på morgonen 2000 gånger innan man får tag i bm.

Älskade tjej ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0