Matning, Matstol, Pumpning, Sovtid.

Nu vid fyra månaders ålder så kan man börja om man vill att ge smak portioner av mat, Det låter lite roligt att få ge gumman mat men jag hade tänkt vänta med att börja introducera hon för mat, välling och gröt fram tills hon är runt 5 månader. Vad man ser på hon nu så har hon inget extra behov av mer en bröstmjölk men mitt i allt kan ju detta vända.
Men som det känns nu så väntar vi till ca fem månader och sedan börjar vänja av hon med att amma.
Usch jag fasar nästan lite för att sluta amma närheten man får av att amma är så mysig, och sen tänkt om hon inte vill ha annat en bröst ja då kommer jag få dåligt samvete att tvinga hon till annat, hihi Nej men klart vi ska börja vänja hon när det närmar sig min tidsgräns för amning så det är ju faktiskt bara två månader kvar jisses vad fort det går..

Så det börjar bli dags att införskaffa en matstol åt Bella, jag vill ha en med bricka samt skall det vara fack för flaskan m.m dessa går lös på 800-1700kr men jag hade faktiskt tänkt köpa en ny, mycket fräschare en att sitta i någon annan babys matrester m.m så det får kosta lite. Jag har hittat två fina men dock så finns dom inte i rätt färger ;) Men ska fortsätta leta efter den perfekta åt hon !

-Liknande dessa två-

Sen har jag provat pumpa lite sedan jag gav Bella flaska för ca 2 veckor sedan, jag provade med den el drivna pumpen som jag har använt när Bella föddes och det funkar inte.. Alltså Bella hade inte ätit från ena bröstet på 6h det var stenhårt och näst intill olidligt hur fyllt det var så jag tänkte nu jävlar kommer det bara spruta ut.. Men nej det gjorde det inte jag fick ut 10ml TIO förstår ni och på 7minuter, det är inte mycket, tidigare när jag pumpade i samband med att Bella tillmatades så fick jag ut 50ml på 2-3min och då hade inte mjölken ens runnit till..
Så detta med El pump funkar inte, om jag hade fortsatt att pumpa då och då så hade det säkert fungerat men nu fattar inte brösten att det ska drivas ut någonting. Så den iden är bara att skrota.

Sen har jag provat att pumpa med en hand pump / rör detta gick bättre jag fick ut 25ml men efter det så var det stopp.
Och även har jag provat att hand " mjölka " medans Bella åt så satt jag med flaskan under andra bröstet och mjölkade ut och jävlar då fick jag 40ml och efter det så började det komma trögt så då slutade jag, men jisses vilken konst att amma och mjölka samtidigt. Haha hur fan skulle man klara av att amma två barn samtidigt som vissa gör då då har tvillingar :)

Så att pumpa ut mjölk så att Micke tex kan vara med gumman en extra timma går som trögt, fast hon har ju nu blivit bättre på att inte äta en gång i timmen under dag tid nu kan det ta upp till två timmar :) Så snart kommer det nog blir längre och längre mellanrum :):)


Mendela el driven pump, Amnings pump ( rör )

Bella har även börjat sova riktigt bra på nätterna allt mellan 3-5h sover hon och sedan äter och sen fortsätter hon att dorra på ungefär vid 9-10 tiden börjar hon äta oftare alltså med en till två timmars mellanrum så det märks att 3-4månaders vändningen har börjat komma nu :) Dock ska man inte ropa hey riktigt ännu utan jag vill se detta regelbundet varje dag i minst tre veckor innan jag kallar det rutin :) Hittils har hon gjort så i ca 4 dagar och sen börjat en två dagar med varannan timmes matning på natten också. Men vi får se det värkar ju börja vända i alla fall :) Stor tjejen♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0