Tisdag mera sov rutiner

Idag tog vi sovmorgon till halv elva efter det studsade vi upp och busade och jag åt frulle.
Vid två tiden kom Madde och Tindra hit för lite bebis bus och ja mamma surr efter ca två timmar prommade dom hem och Bella tog en sovning på 1h10minuter.
 
Bella hann få middag innan mamma kom hit och hon och jag tryckte kina mat till middag MUMS !
Sedan har mamma lagt Bella för natten hehe
Först skulle b ta en tupplur vid sju tiden och gud så hon testade mamma hon vände sig och hasade runt i sängen och det tog länge innan hon väl kunde slappna av och somna.
 
 
Sedan var hon vaken runt trettio minuter innan hon visade att det var dags att lägga sig för natten även då fick mamma lägga hon och köra på våra vanliga rutiner med välling och sedan gå ut och komma in var 3-5 minut och säga godnatt det tog 30minuter innan Bella kunde slappna av och somna med att mormor kom in och ut ur sovrummet:)
 
Jag tror att hon nu inte kommer vara svår att söva på detta sätt nästa onsdag då jag ska på bio utan nu har Bella fått testa om mormor gör på något annat sätt eller om hon gör som vi gör och ja det gjorde hon ju så tror det kommer funka bra nästa veckan, Micke testade hon en gång innan hon sedan somnade inom fem minuter dom andra gångerna. Även mig testade hon en gång och sedan dom två andra dagarna tog det runt femton minuter innan hon somnade och nu hinner jag knappt ut ur sovrummet så sover hon för natten : )
 
 
Så det går bra att vänja hon att andra också kan lägga hon och inte bara mamma : )
 
Så mamma har i alla fall varit här hela kvällen - MYS !
 
Vi har i alla fall börjat ha hon i storsängen och sova på dagarna eftersom att hon dom senaste två-tre veckorna har endast sovit tjugominuter varannan timme under dag tid och det blir lite för lite hon har varit mer grinig och trött men har inte kunnat sova längre än så, så jag läste att barnen sover bäst om dom sover på dagen i samma säng som dom sover på natten och vi provade det och andra sovningen i stor sängen drog hon i väg en timme och nu har hon sovit i stor sängen i fyra dagar och hon sover runt en timme åt gången varannan timme så ja det stämde att dom sover bättre om dom sover i samma säng.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0