Gröt och annan mat

Alltså less jag blir vi använder till 99% sempers barnmat har haft en nestlé burk och typ en hipp när sempers var slut men i alla fall B har alltid ätit endast havregröten och jag hade inte tänkt ge hon fruktgröt ja för ca en månad sedan provade jag i en veckas tid att ge frukt på gröten men efter ett tag slutade jag och körde bara med vanlig gröt igen. Hon har blivit super på att äta gröt och nu när vår 6månaders tog slut så var det dags att gå upp på 8månaders gröten men den enda jag hittar är med frukt i och ja annars fanns det nestlés fullkornsgröt 8månader. ( var på ica näsbyn ) så vi tog fruktgröten men ni tror inte snutt vägrar att äta den då hon tog inte ens tio skedar sen var det stopp och ja man såg att hon inte alls gillade det, så jag fixade barnvakt av Kurt i en kvart så jag fick åka och köpa nestlés fullkornsgröt i stället.
Ja jag vet inte hur dom tänker men alla barn äter ju inte fruktgröt och ja alla föräldrar vill inte ge fruktgröt jag har haft samma problem med 6månaders gröten från sempers att endast coop av fyra affärer säljer den här i kalix så nu får jag åka runt och leta om det finns någon affär som säljer sempers havregröten från 8 månader någon som vet ??
 
Sen har vi gått upp till 8 månaders burkar Bella brukar äta sin favvo 5-6 månader men nu i veckan köpte vi 8 månader men det fungerade inte alls för snuttan utan bitarna är så förbannat stora igår satt hon i halsen så vi var tvungen att vända hon upp och ned och klappa ut det och samma idag så jag köpte 6 månaders burkar vi får köra på dom ett tag till :)
bild google
 
Edit har precis gett b fullkornsgröten och hon verkar gilla den så får se hur dom andra matningarna går om vi kanske byter märke på gröten :) Ja vi får se !
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Provat att koka egen gröt? Då kan ni ju lättare prova er fram vad hon gillar :)

Svar: Nej det har vi inte gjort. Hon gillar ju vanlig havre gröt men affärerna säljer ju inte dessa här i Kalix. Men hittills har hon älskat fullkorns gröten så den ska vi fortsätta med :)
Anne-Lie Wall

2012-10-16 @ 15:55:31
Postat av: Anonym

Havregryn säljer dom då garanterat ;)

Svar: Jadå fast det är ingenting man ger en åtta månaders iallafall inte jag ;)
Anne-Lie Wall

2012-10-17 @ 09:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0