Natt amning dag ett

Okej jag kunde inte håll mig när man har bestämt sig för att sluta är det ju ingen ide att skjuta upp det en vecka till för ja då blir det aldrig av.
 
Ångesten klumpen i magen och illamåendet jag hade i går kväll när jag visste att B skulle få sova i egen säng på natten samt vara utan att amma var fan inte att leka med jag var kall svettig det bara rann mjölk och ja jag hade panik.. Så där bra känslor till att sluta amma eller hur ? haha
 
Men i alla fall B fick gröt kl 19.00 och åt nästan en deciliter klockan halv åtta la vi oss i sängen och b ammade på båda brösten ca tio minuter var sen somnade hon och släppte taget kl 20.00 jag lyfte över hon i spjälsängen och hon sov i tjugo minuter efter det ville hon upp och snutta igen, jag körde på fem minuters metoden men hon somnade aldrig om, gav vatten och gick ut kl nio gav jag hon välling ( då hade hon legat i 40 min och protesterat av och till ) och hon åt 50ml då visste jag att mätt är hon i alla fall så jag körde på och gick in sa godnatt och gick ut, haha men när jag insåg att hon kanske tyckte det var lite för ljust ( hade lämnat tvn på så jag skulle se hon ) så jag slog av den och hon somnade direkt..
 
Det tog två timmar innan hon somnade om men efter ca 3 vattensvängar så sov hon men vaknade till då jag kom in i sovrummet igen. Då la jag mig bara i sängen och tjurade usch hemskt att hon var ledsen men jag visste att snart somnar hon ( hörde det på grinet ) och det gjorde hon !
 
Lyckan jag kände när jag hade klarat av protesten skriket och grinet var super men jag kände på mig att något var fel haha jag lös med telefonen i sängen och upptäcker att hon sover ja inte på rätt sätt !
 
 
Någon som har varit lite arg ?
 
Haha så jag vände på hon och hon somnade direkt dock la hon sig på mage igen och Bella har aldrig någonsin sovit på magen hon sover i spjälsängen på dagarna och har aldrig någonsin vänt sig ens och ja nej jag klarade inte av att ha hon i egen säng sovandes på magen i fall att någonting skulle hända ( läs hon inte får luft )
 
Jag har tidigare sagt att när hon ska i egen säng så ska vi ha andningslarm och detta står jag fast vid för att jag själv ska kunna sova tryggt på natten så ska vi ha ett larm under madrassen ! :)
 
Så jag plockade upp hon i vår säng vägrade ge tisse gav vatten och efter 7minuter kl 23.00 somnade hon för natten utan tissen men bredvid mig ! Jag var nöjd ! :)
 
Dock har jag själv vaknat vid ett ( då hon alltid brukar äta ) och väntat på att hon ska vakna och ha sig en snutt redan nu var brösten stenhårda ( brukar ju mata tre gångertill  innan tolv ) och sen fick hon vatten då hon vaknade två ordentliga sug och sen somnade hon om..
 
 
Men inte jag nej nej jag klarade inte av att somna om så när b vaknade kl tre igen fick hon vatten och somnade om direkt efter ett sug och jag fortsatt att vara vaken brösten höll på att dö när jag inte hade ammat på 7h och sedan vaknade bella vid fyra tiden och fick lite vatten och somnade om trettio minuter senare och ( 7h 40min ) sen hon fick välling vaknade hon igen och då av hunger jag tänkte göra en flaska välling men kände att nu kan hon få amma i stället ( så att jag inte skulle dö helt )
Så från kvart över fyra har hon ammat tre gånger innan vi har stigit upp vid halv elva tiden dock låg jag vaken från ett till halv fem så jag är lite sliten idag, B har inte protesterat alls i natt och det känns bra !
 
Jag hade tänkt ge hon välling en gång under natten ( om hon visade att det var hunger hon vaknade av ) och sedan börja morgon amma från 06.00-10.00 men eftersom att det blev för stort glapp mellan amningarna kände jag att det är lika bra att hon får vid kvar över fyra så att mina bröst inte helt skulle sprängas för ja dom fattade då ingenting om vad vi höll på med :)
 
Nå men ska köra samma här framöver är hon hungrig vid fyra redan så får hon amma annars ska jag försöka hålla mig till kl 0600 men det är ju lite beroende på hur spända dom är och så.
Sen får vi se hur lång tid detta tar jag var förvånad att det fungerade så här bra, men egen säng får vi ta när vi har köpt oss ett larm ! :)
 
Återkommer med hur det fungerar i natt när Micke också är hemma :)
Later
 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hand pumpa lite från bröstet om dom känns jätte spända, så lättar de lite grann. Å sen, sova på mage var ja oxå jätte nojig om, men så länge dom kan vända sig själv så borde de va lugnt.

2012-10-18 @ 20:44:33
Postat av: momo

Du sov för det mesta på magen :)
utan larm....å du lever ;)

2012-10-29 @ 18:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0