Snurr snurr måndag

3 skedar mat sen blev det smörgåsrån
 
Idag har vi haft en dålig dag eller rättare sagt Bella har inte varit som vanligt.
Saknar pappa kanske ? 
Nej men hon har jobbat på matvägran allt förutom gröten, sovit dåligt och mellan det varit väldigt gnällig, vanligtvis kommer det aldrig ett gnäll från vår tjej ( himla underbar är hon ) men idag var inte allt på topp !
Ja det kommer ju sånna dagar också, så jag körde en extra sovning i vagnen och efter det så blev hon på bättre humör :)
 
Bella har ändrat sitt sov mönster helt och sover ca var trede timme så det hinner bli tre gånger på en dag och runt 25 minuter per gång himla lite faktiskt och idag är enda dagen hon har varit gnällig men då har hon i helgen sovit dåligt under dagarna så smällen kom väl idag.
 
Iallafall har hon somnat för natten vid kvart i nio och jag skulle bara ta kvällsis och gå och lägga mig men i stället fastnade jag framför datorn och läsa massa bloggar men nu känner jag att det är dags att krypa ned och se lite pp innan jag slår igen mina gröna. Sitter just nu svin oskönt i soffan :/
 
Imorgon blir det nog bad med syrran och Jaana, bad tre dagar på rad är bra för huden ( hehe eller ja bara man smörjer ) igår fick b sitt vanliga bad och just innan hon skulle sova fick hon vädras i tvrummet självklart körde hon en fet bajsning naken så det var bara att häva hon i badet. hehe
 
Hur ofta badar / duschar ni era små ?
 
 
Vi brukar göra det två gånger i veckan men nu när vi går på babysim blir det ibland mer. Alltså två gånger i veckan med att tvätta håret och sedan varje morgon innan gröten ligger b naken och vädras och sen tvättar vi hon med vatten, och ja så klart så är hon mycket smutsigt så badar vi hon men annars brukar vi rutin bada åtminstone två gånger i veckan, Jag har funderat på att öka rutinen till tre gånger och sedan vid behov så blir det fler gånger så klart.
 
 
Känner att mina bröst inte har fått tömma sig så bra idag, jag har i förrgår slutat amma under dagen så ammar bara fyra gånger på morgonen och en gång innan läggdags ( byter bröst medans hon äter innan läggdags  )  nu för tiden, men känner att ena inte blev riktigt tömt så får fixa det nu så det inte blir någon mjölkstockning eller så.
Det har faktiskt gått riktigt bra att sluta amma på så här lång tid ( under ca 12h på dagen och 8h på natten ) men tror det är för att jag låter de gå tre till fyra dagar innan jag slutar med nästa mål så kroppen får vänja sig det är endast tre gånger jag har tryckt ut lite mjölk för att brösten inte ska vara så spända och då har jag ändå tagit bort en hel del mål.. TYP få se 11st ;)
 
Imorgon ska jag sluta amma Bella innan läggdags och hon ska få välling i stället tidigare tänkte jag att detta skulle vara det sista målet jag tar bort men eftersom att jag ammar fyra gånger på morgonen så tar jag bort det sist, men i morgon har jag i alla fall tänkt sluta på natten så det blir många timmar utan att amma så vi får se hur det går. Men ja det är nära nu !!
 
Sen får vi se om hon står sig lite längre en 8h under natten eftersom att hon då får gröt och välling innan hon somnar, om inte får hon då välling där mitt i natten men ja det är ett senare bekymmer nu ska vi sluta kvälls amma och bara morgon amma : )
 
Nä nu kastar jag in handduken Natti puss
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Den äldre badar ja ungefär varannan dag för hon är en riktigt lortgris ;) Den mindre får bada varje kväll för å försöka slappna av.

Svar: Hej,
Okej ja det är så olika Bella skulle lätt klara sig med bara två gånger hon är inte speciellt gryllig av sig men har börjat bada nu tre gånger i veckan :)
Anne-Lie Wall

2012-10-30 @ 06:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0