Höst och Vinterkläder

Ja jisses vilken uppsjö av kläder det är.. Jag har sedan en månad tillbaka fixat Bellas vinter overaller först har jag köpt en i stl 74 som hon kan ha från typ slutet på Oktober till i slutet av December och från slutet av December har jag tänkt byta till en i stl 80 som hon då har vintern ut.
 
Tidigare hade jag bara tänkt ha en fleecoverall på henne nu tills det blir vinteroverall tid men igår insåg jag att det går verkligen inte det är för kallt med bara en fleec den skyddar ju inte alls mot vinden.
Så nu letar jag efter en vindoverall / regnoverall / skaloverall i stl 68.. Jag har tittat efter pop´s overall som jag tycker är fin men om jag inte hittar mig en sådan i 68 så får jag köpa Lindex eller Kappahls regnoverall i stl 74 i stället..
Ja vi får se vilken jag får mig, Jaana skulle försöka hitta syrrans overall som hon hade under hösten så vi får se om hon hittar den och om den passar :) För ja det känns ju lite fel att jag vill gå i vinter jackan medans Bella endast har en fleec..
Overallerna jag funderar på, Kappahl, pop, Lindex.
 
 
Sedan till alla andra saker man behöver :
Jag måste fixa större tossor som hon får ha till den första overallen jag tänkte ett par svarta men ej med karborrespänne utan dom tar hon bara bort..
Sedan behöver hon ett par Kuoma skor mot kanske Januari månad ( ja om hon kan gå )
Hjälmhuva från Reima kan behövas med mössan.
Även en varm mössa typ Reima ( jag har redan två vintermössor med karborre under hakan )
Halsskydd.
Handskar typ Reima tec några varma iaf kommer ju även behövas två par.
Ett bra och varmt underställ antingen från Isbjörn of sweden eller något i ull.
 
En av Bellas 8848 mössor, B har börja hata att ha på sig mössor och tar av dom direkt :)
 
 
Ja nu är hon ingen lill bebis något mera som bara kommer ligga skyddad i vagnen :)
 
( alla bilder är googlade )
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0