Måla måla

Igår kväll när B hade somnat började jag måla lill hallen, dock insåg jag att färgen inte kommer att räcka blev en del orolig och less !
Men färgen räckte men dock gick det inte att måla så täckande som jag hade tänkt.
Så efter att ha plockat ned allt för hade räknat med att ett varv räcker och att det endast skulle behövas bättras på fläckvis så började jag läsa på burken ja klart färgen inte räcker om den ska räcka till 7-10 kvadrat..
Rummet är ca 6 men hon på k ruta sa att färgen räcker till 15 kvadrat så ja det räckte inte !!
Nå väl i morse så var jag ändå inte nöjd med nyansen när man fotar blir det mörkblått fast egentligen är det mörk turkos så jag åkte på coop och köpte en ny kulör ! Får se om den blir super ; )
Köpte en liknande färg som vi hade i hallen i trean den älskade jag och tänkte nu göra den lite mörkare men ja det passade inte mig i smaken så ikväll när b har somnat är det dags att ta fram penseln och måla två varv till oj jobbigt har bara stor hallen kvar också ;)
 
Den är mera mot grönt :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0