Bikram yoga

Jag tror att jag har nämnt denna träningsform tidigare men nu kom jag och stöta på ett inlägg om det så jag tänkte att jag kunde dra upp det en gång till..

Jag skulle verkligen vilja prova på denna yoga form, dock så verkar det som att det bara finns neråt sverige som i sthlm och malmö? Har jag rätt eller är det någon som vet om det finns här i närheten??
ANNARS så ska jag garanterat nästa gång jag är i stockholm "i sommar" att prova på det här för det låter riktgit riktigt skoj!

Info från (LÄNK)

Yoga i värme (Bikramyoga)

Yoga i värme, cirka 40 grader, är en träning utöver den vanliga. Här tränar vi kroppen, både styrka och kondition, med omväxlande avslappning och nedvarvning. Detta i syfte att förebygga och hjälpa till att hantera stress, på alla plan, såväl fysisk som mental stress.

Yoga är förmodligen den mest kraftfulla metoden inom självutveckling genom tiderna. I över 5000 år har man använt sig av yoga för att uppnå såväl mental klarhet som självinsikt och kroppskontroll.

Inte lite sugen jag är som sagt, detta måste provas på!!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0